NYHEDER

Opdateret: 2022-12-02 kl. 11:20


 

AFBRYDELSE AF TV OG INTERNET

2022-12-02 11:20

NordEnergi har uden varsel afbrudt for strømmen, til antenne anlægget, i området omkring Rylevej.

Det betyder at der ikke er TV og Internet i et kæmpe område omkring Rylevej.

NordEnergi påstår at strømmen er tilbage inden kl. 12:00.

Ovenstående er udenfor Skagen Antennelaugs rækkevidde.

Vi beklager genen.

 


 

SKAGEN ANTENNELAUG SØGER EN

SYSTEM-MONTØR

til snares tiltrædelse.

Skagen Antennelaug søger en System-montør til vedligeholdelse af Skagen Antennelaugs anlæg, udstyr med mere.

Du skal være bosiddene i Skagen.

Hovedopgaver:  
Vedligeholdelse / omforandring / udbygning af Skagen Antennelaugs HF anlæg inkl. HF udstyr i hovedstationen.
Tilslutning af nye medlemmer.
Oprettelse af nye datastik i medlemmers ejendomme.
Lukning, genåbning af medlemmer samt TV Pakkeskift.
Indgår i Skagen Antennelaugs kundesupportpulje.
Informerer Skagen Antennelaugs forretningsfører vedrørende den daglige drift og fremdriften i det tekniske arbejde.
Diverse opgaver tildelt af Skagen Antennelaugs forretningsfører.
 
Øvrige opgaver:  
Indgår i Skagen Antennelaugs tekniske tilkaldevagt ordning
(System vagt / ikke kundesupport)
Teknisk tilkaldevagt bestrides en uge af gangen. Normalt hver 4. uge. Tilkaldevagten skal kunne møde på arbejdspladsen senest en time efter tilkald.
 
Foretrukne Kvalifikationskrav / Uddannelse: 
Relevant viden indenfor Internet, Windows, MAC, samt Linux baserede EDB systemer.
Relevant viden indenfor fællesantenneteknik HF teknik. (Uddannelse vil tilgå / blive gennemført in haus)
 
Øvrige Krav:  
Kørekort kategori B (bil under 3500kg)
BE kørekort. Vil eventelt tilgå efter ansættelse, dog efter behov
 
Arbejdstiden er tilrettelagt på følgende måde:
Mandage kl.10:00 - 18:00
Tirsdage   kl. 07:45 - 15:45
Onsdage  kl. 07:45 - 15:45
Torsdage  kl. 07:45 - 18:00
Fredage   kl. 07:45 - 13:00
Arbejdstiden er inklusive 30 minutters daglig frokostpause.
 
SKRIFTLIG HENVENDEL TIL

SKAGEN ANTENNELAUG
Niels Bohrs Vej 10
9990 Skagen
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

pr.brev / mail


BESTYRELSEN

 


 

KORTE AFBRYDELSE AF TV OG INTERNET

Beklagelig vis i dagtimerne.

Skagen Antennelaug har desværre modtaget et parti ikke optimale kabel stik, fra en af vores leverandører.
Dette afstedkommer, at vi kan se nogle forhøjede signal afvigelser på anlægget.
Medlemmerne vil højst sansynlig ikke mærke noget til signal afvigelserne.

Skagen Antennelaug ønsker at udskifte disse stik, og det afstedkommer nogle korte afbrydelser af TV og Internet.
Korte afbrydelser 4 til 5 gange inden for 1 til 2 timer. Efterfølgende stabil drift igen.

Afbrydelser sker forskellige steder i hele byen.
Vi forsøger dog, at tage højde for virksomheders Internet, og fodbold VM.

Afbrydelserne vil komme til at foregå et godt stykke tid ind i 2023.

Skulle der, mod al forventning, opstå Internet problemer, så gør følgende:
- så sluk alt udstyret. Modem og det udstyr der sidder bag modemmet.
- efter 10 sekunder, tænd modemmet igen.
- vent 10 til 15 minutter.
- herefter kan resten af udstyret bag modemmet tændes.

Ved endt arbejde kontrollerer Skagen Antennelaug, efter bedste evne, om alle modemmer igen kører korrekt.

Vi beklager genen

 


   

Der opleves problemer med TV2Play's app. Dette gælder nogle Samsung og LG TV.
Vil du vide mere læs nedenstående link.

https://www.bt.dk/samfund/tv-2-play-i-modvind-igen-jeg-foeler-mig-bondefanget

 


  

VIAPLAY FILM OG SERIER SIGNON ER NU UDE VED ALLE TV PAKKE 2+3 MEDLEMMER

DET ER DERFOR VIGTIGT, FOR DIG DER HAR EN TV PAKKE 2+3, AT DU FÅR LAGT DIN MAIL-ADRESSE OG DIT MOBIL NR. IND PÅ SKAGEN ANTENNELAUGS SELVBETJENINGSPORTAL

VÆR VENLIGST TÅLMODIG. VI HAR MEGET TRAVLT PÅ KONTORET.
VI BESVARER ALLE OPKALD OG MAIL'S SÅ HURTIG VI KAN.

 

Viaplay Film og Serier: 
Viaplay Film og Serier er en del af din TV Pakke 2 og TV Pakke 3 ved Skagen Antennelaug.
Det betyder, at hvis du har en TV Pakke 2 eller TV Pakke 3, så har du betalt for Viaplay Film og Serier i TV Pakken, og vil snarest få tilsendt Viaplay Film og Serier LogIn Token.
Viaplay Film og Serier er et streaming produkt, som du kan benytte via dit udstyr, som eksempelvis SmartTV / Tablet / Smartphone / Chromecast / Apple TV eller Computer.
Det kræver dog, at du har adgang til internettet.
Du mangler nu blot at aktivere dit Viaplay Film og Serier produkt, for at få adgang til masser af gode film og serier for hele familien.

 

Aktivering af Viaplay Film og Serier:

Du vil snarest få tilsendt dit Viaplay Film og Serier aktiverings Token.

Hvis Skagen Antennelaug har dit Mobil tlf. nr., vil du få tilsendt en SMS med information om, at vi har forsøgt at sende en mail til dig, med dit Viaplay Film og Serier aktiverings Token.
Modtager du ikke denne Viaplay Film og Serier aktiverings mail, er det sansynligvis fordi, at Skagen Antennelaug ikke har din E-mail adresse, men dog dit Mobil tlf. nr.
Hvis du ikke modtager aktiverings mail'en, så se hjælp under Skagen Antennelaugs Selvbetjeningsportal.

Når du har modtaget din Viaplay Film og Serier aktiverings mail skal du blot gøre følgende:
1. Klikke på den tilsendte aktiverings link (du kommer ind på Viaplay SignOn siden).
2. Indtast den E-mail adresse du ønsker at tilknytte din Viaplay Film og Serier konto.
3. Indtast Password + gentagelse af password, og du skulle nu være klar til at se Viaplay Film og Serier.

OBS. OBS. OBS.
VIAPLAY KØBTE FILM:
Hvis du har købt nogle Film på et tidligere Viaplay LogIn, skal du anvende den E-mail adresse du brugte, da du købte disse film, for at få film købene overført til dit Skagen Antennelaug Viaplay LogIn.
Den E-mail adresse der indtastes, vil være den E-mail adresse, der bliver tilknyttet dit Skagen Antennelaug Viaplay LogIn.

 

Skagen Antennelaugs Selvbetjeningsportal:

Hvis du har en TV Pakke 2 eller TV Pakke 3, og ikke har modtaget hverken Viaplay Info SMS eller Viaplay SignOn mail, skal du udføre et af nedenstående:

1.
Har ikke modtaget hverken Viaplay Info SMS eller Mail:
Det betyder at Skagen Antennelaug ikke er i besiddelse af hverken dit Mobil nr. eller din E-mail adresse.
Se punkt 3 for hjælp.

2.
Har modtaget Viaplay Info SMS men ikke Viaplay aktiverings mail:
Det betyder at Skagen Antennelaug har dit Mobil nr. men ikke din E-mail adresse.
Se punkt 3 for hjælp til indtastning af din E-mail adresse på Skagen Antennelaugs Selvbetjeningsportal.

3.
Indtastning af Mobil nr. samt E-mail adresse på Skagen Antennelaug Selvbetjeningsportal:
For at kunne logge ind på Skagen Antennelaugs Selvbetjeningsportal skal du kende følgende:

Medlems nr.=(Konto nr.) eller E-mail adresse og Password

HENT NYT PASSWORD / SE HER

Hvis du ikke har dit Password til Selvbetjeningsportalen, kan du bruge dit Mobil nr. til at hente et nyt Password.
Tryk på Glemt Password. Indtast det Mobil nr. du har modtaget SMS'en på, og tryk Udfør.
Du vil indenfor kort tid, få tilsendt et nyt Password på SMS.
Indtast dit Medlems nr. / Kunde nr. og det nye Password for at logge ind på Selvbetjeningsportalen.
Selvbetjeningsportalen beder dig nu om, at indtaste og gentage det nye endelige Password, og du er nu logget ind.

Medlems nr. / Kunde nr. fremgår af, en af de af Skagen Antennelaug, fremsendte papir faktura'er i venstre side over navnet.
Medlems nr. / Kunde nr. fremgår også af info teksten på din Betalings Service Oversigt.

Når du er kommet ind på Skagen Antennelaugs Selvbetjeningsportal, kan du indtaste de manglende oplysninger, og du vil indenfor den næste time modtage en E-mail med Viaplay Film og Serier SignOn informationer.

Modtager du af en eller anden grund ikke din aktiverings mail, inden for et par timer, skal du kontakte Skagen Antennelaugs kontor tlf. 98446575.

4.
Hvis du IKKE kan komme ind på Skagen Antennelaugs Selvbetjeningsportal for indtastning af Mobil nr. og E-mail adresse kan du gøre en af følgende:

A.
Sende en E-mail til Skagen Antennelaugs kontor Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med følgende oplysninger:

Medlems nr.
(se en tidligere tilsendt faktura. Medlems nr. og konto nr. er det samme)
Navn
(registreret på tilslutnings adressen)
Adresse
(nøjagtig tilslutnings adresse i Skagen)
E-mail adresse
Mobil nr.

Hvis fremsendte informationer passer sammen med det i forvejen registrerede, vil du få tilsendt en Viaplay Film og Serier SignOn mail.

B.
Sidste udvej for at få tilsendt en Viaplay Film og Serier SignOn er, at møde op på Skagen Antennelaugs kontor tlf. 98446575, og forevise gyldig person-legitimation og en Skagen Antennelaug faktura med samme navn.
Skagen Antennelaugs kontor er stadig under Corona restrektioner, så undgå at møde op på kontoret, hvis det på nogen måde kan undgås.

 

MVH
Skagen Antennelaug

 


KONTINGENT

Kontingent for perioden 01-10-2022 til 31-12-2022

TV Pakke 1 =  99,00 kr. pr. måned.
TV Pakke 2 = 551,00 kr. pr. måned.
TV Pakke 3 = 772,00 kr. pr. måned.

Bestyrelsen


 SKAGEN ANTENNELAUG FORDOBLER INTERNET HASTIGHEDERNE IGEN IGEN
SAMME PRIS

100/100Mbit   til   200/100Mbit = 145,00 kr.
150/100Mbit   til   300/100Mbit = 180,00 kr.
200/100Mbit   til   400/100Mbit = 215,00 kr.
250/100Mbit   til   500/100Mbit = 250,00 kr.
300/100Mbit   til   600/100Mbit = 285,00 kr.

500/100Mbit   til  1000/100Mbit = 320,00 kr.

Vær opmærksom på at et 1000Mbit interface normalt kun vil kunne overføre omkring 930Mbit.
Vær også opmærksom på at nogle PC'er har svært ved at overføre mere end 500Mbit
Test kun ethernet kablet, ikke med Wifi
God fornøjelse
Bestyrelsen


 MODEM UDSKIFTNING 

Som Informeret på Skagen Antennelaug's Generalforsamling, er Skagen Antennelaug lige nu, i gang med at udskifte ALLE Internet modemmer.

I første omgang vil Skagen Antennelaug gerne have udskiftet modem typerne:
EPC3010 - EPC3212 - EPC3925 - EPC3928
Har du et af ovennævnte modems, må du meget gerne komme ud på kontoret, og få det skiftet til den nyeste type, der er væsentlig hurtigere, og dækker bedre Wifi mæssig.
Det koster ikke noget at få et nyt modem.

Modem typen EPC3940 (3 forskellige typer), er den næst nyeste modem type, og skal først skiftes efter de andre modem typer er udskiftet.

Bestyrelsen